Service

Installatie

Elke WMF professionele koffiemachine wordt door een vakkundige en ervaren monteur geplaatst. Hij houdt rekening met de watertoevoer, uw koffiebonen, het bedieningspersoneel en nog veel meer zodat de machine aangepast wordt aan uw omgeving en smaak. Het eindresultaat is een kop van de beste koffie voor uw klanten.

Onderhoud

Alleen goed onderhouden koffiemachines kunnen een constante uitstekende koffiekwaliteit garanderen. Uw servicemonteur controleert daarom regelmatig en systematisch uw machine. Indien nodig zal hij deze reinigen en ontkalken. Het innovatieve digitale WMF CoffeeConnect platform biedt de mogelijkheid om de service voor uw WMF koffiemachine centraal en efficiënt te regelen. Het is altijd en overal mogelijk om een overzicht te krijgen van de onderhoudsinformatie.

Reparatie

In het geval dat er een reparatie nodig is, kunt u ervan uitgaan dat WMF uw partner is. Wij gebruiken uitsluitend originele onderdelen en combineren een snelle beschikbaarheid van de monteur met de beste kwaliteit. Een monteur met de juiste kennis is snel ter plaatse om uw machine weer te laten werken zodat deze aan het succes van uw bedrijf kan blijven bijdragen.

Onderhoudscontracten

Voor lang plezier van uw koffiemachine

Professionele service en preventief onderhoud zorgen ervoor dat u lang plezier kunt hebben van uw WMF-koffiemachine en dat u beschikt over een betrouwbare investering.

Het onderstaande beschrijft de redenen voor service en onderhoud die garanderen dat uw koffiemachine permanent gebruiksklaar is:

Plantaardige vetten en oliën, alsmede zuren en andere chemische elementen in koffiebonen en gemalen koffie. Deze substanties kunnen worden afgezet op verschillende plaatsen in de machine en na verloop van tijd problemen veroorzaken.

Afhankelijk van uw regio bevat het water verschillende mineralen en zouten. Er kan zich aanslag afzetten in de machine, dit moet regelmatig worden verwijderd door de servicetechnicus. Omdat sommige mineralen nodig zijn voor een goede smaak van de koffie kunnen we het water niet volledig ontkalken. Daarom komen deze elementen op een natuurlijke wijze in het apparaat en moeten worden verwijderd.

De koffiemachine bevat onder andere enkele elektromagnetische ventielen waardoor water of koffie loopt. De hierboven genoemde elementen in water en met name in gemalen koffie, maar ook de duizenden handelingen van het apparaat, leiden tot een "natuurlijke" slijtage van deze onderdelen, die worden gecontroleerd en zo nodig gerepareerd door een gekwalificeerde servicetechnicus. Daarnaast worden veiligheidsvoorzieningen in en rond de boiler getest en zo nodig vervangen. Onderdelen die slijtage vertonen worden vervangen.

Garantieplan

Na aanschaf van de koffiemachine en het verstrijken van de garantie biedt WMF de mogelijkheid om een jaarlijks preventief onderhoudscontract af te sluiten waardoor de garantie automatisch verlengd wordt tot maximaal 6 jaar en zijn de volgende kosten inbegrepen:

 

  • voorrijkosten
  • arbeidsloon
  • onderdelen
  • weekendservice
  • callcenter (op werkdagen van 17.00 tot 21.00 uur, in het weekend en tijdens feestdagen van 08.30 tot 21.00 uur)
  • responsetijd binnen 24 uur (storing wordt binnen 24 uur na melding verholpen)
  • 1x preventief onderhoud per jaar 
  • eenmaal per jaar het vervangen van het WMF AquaProtect XL waterfilter

Standaard Service Overeenkomst (SSO)

Wacht niet langer. Kies voor het Standaard Service Overeenkomst (SSO). Dan bent u verzekerd van de beste service voor uw koffiemachine.*

Inbegrepen in deze Standaard Service Overeenkomst zijn:

  • 1 of 2 keer per jaar preventief onderhoud;
  • 1 keer per jaar vervanging van het Bestmax waterfilter;
  • Weekendservice;
  • Alle reparatiekosten.
  • Daarnaast garandeert WMF na 5 jaar een inruilprijs van 20% en na 6 jaar 10% op uw nieuwe WMF koffiemachine.

 

* Direct na afloop van het garantiejaar overeen te komen. WMF geeft vervolgens 6 jaar fabrieksgarantie, bij verlenging van de overeenkomst elk jaar.

Onderhoudscontract (OHC)

Ook wanneer uw koffiemachine ouder is dan 1 jaar of opvolgend aan het 6de jaar na installatiedatum kunt u het onderhoud door WMF laten uitvoeren. U kunt hiervoor een Onderhoudscontract (OHC) afsluiten.*

Inbegrepen in dit onderhoudscontract zijn:

  • 1 of 2 keer per jaar preventief onderhoud;
  • 1 keer per jaar vervanging van het Bestmax waterfilter;
  • Weekendservice;
  • Een gedeelte van de reparatiekosten.

 

* Indien WMF dit nodig acht kan voorafgaand aan het afsluiten van het onderhoudscontract een saneringsbeurt gewenst zijn.